Hem llegit un text de Siemens el qual es resumeix en els següents punts:
1. Antecedents
La critica que fa l’autor, és que les teories no estan adaptades a l’actualitat ni a les noves tecnologies. Abans el cap era un vas que es va omplint de coneixement, i actualment no cal , ja que tenim a la nostre abast el coneixement.
2. Limitacions teories clàssiques
Teoria alternativa: El caos es un desordre de informació: multimèdia internet, al fer una recollida d’info ens ajuda al aprenentatge ja que hem d’ordenar tot el matèria que hem d’extreure. Estem aprenent la informació en si mateixa i a organitzar aquesta. Cal identificar aquest caos.
3. Autoorganització
Cal que existeixi un caos i aquest caos s’ha d’organitzar, nosaltres creem un aprenentatge significatiu ja que la organitzem i la connectem. La informació del nostre entorn és com un caos, i cada persona li dona un sentit (autorganització) dependrà de la manera de aprendre de fer. A través de la practica les persones cada vegada més economitzen aquest acte d0organitzar, el fan més eficient a través de la practica i ens resulta més fàcil moure’ns per aquest caos.
4.Connetivisme
Les imatges ens mostren a la part superior un arbre sol i a la part inferior una arbreda. El coneixement d’un individu creix en base amb les relacions amb els altres, és a dir, necessita connectivitat de les persones i tot allò que forma part del seu entorn per a generar un aprenentatge. Com en aquest món no hi ha res estàtic, i per tant, l’aprenentatge és continuo, i el coneixement s’estar reelaborant en base al que ja sap i el que aprén del seu entorn. Hem escollit l’arbre, per que l’arbre necessita de les arrels, de la mateixa manera que els persones necessites als altres per créixer. El tronc representaria el camí individual d'una persona, depenen de les experiències que ha viscut, el seu camí s’ha redirigit (branques). Veiem que l’arbre és un ésser viu que dura molts anys i aquest simbolisme el relacionem amb l’aprenentatge, ja que és continuo. Les fulles són el producte d’aquest coneixement que ha obtingut, amb l’ajuda del entron. I aquestes fulles en un moment determinat cauen, i s’han de regenerar, igual que el coneixement s’ha d’actualitzar. L’arbre necessita de la pluja per créixer sa, per tant, el text ens parla sobre que el coneixement esta fora.
Com a resum d'aquesta pregunta, cal destacar que el connectivisma parteix de la idea de xarxa. Hem de creixa en relació amb altres elements de la naturalesa que l’ajuden. Les persones han d’estar ven connectades. El coneixement caduca, cal actualitzar-nos. El coneixement esta fora de nosaltres.
5. Conclusió
"La tubería es màs importante que su contenido"
Partint d'aquesta frase podem dir que el més important els canals per on rebem la informació i la enviem, és més important estar connectat que el propi coneixement que transita per aquestes tuberies.
Laura Morales i Elisenda Montraveta.
Laura Morales i Elisenda Montraveta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada