Societat digital

Societat digital

dimecres, 4 de novembre del 2015

CRITERIS PEDAGÒGICS EN EL DISSENY DE JOCS EDUCATIUS




A aquesta assignatura ens han demanat realitzar l'anàlisis dún joc, jo he escollir  CINEMA PANIC. A continuació us presento l'anàlisis que he fet:



 És un joc destinat als infants el qual has de fer una sèrie de tasques en un temps determinat, com més tasques fas més punts obtendrás al final de la jornada.


A.   Aspectes lúdics
Al inici del joc t’explica una història introductòria, seguidament et deixa escollir si vols que el protagonista sigui un noi o una noia. Quan comença el joc pròpiament dit, et fa un petit tutorial per a saber com funciona. En aquest tutorial, explica les diferents accions que has de fer segons el que els clients demanen.
Quan acaba la jornada, la partida personal puja de nivell, i a mesura que augmenta aquest et proporciona informació sobre els nous continguts. També podem observar un feedback, ja que quan acaba el dia, et dona la opció de jugar a uns minijocs els quals et permeten tenir uns diners extres. Al final de tot es suma en un total que s’anirà acumulant. Permeten al usurari comprar millores per anar avançant de nivell.
Les regles del joc estan clares, i son coherents al llarg del joc, cal complir uns objectius al llarg del la jornada, els quals cada vegada tindran més dificultat. Per a finalitzar l’anàlisi dels aspectes lúdics cal remarcar que el joc, té uns audiovisuals bons que fan que l’alumne es submergeixi en el joc. Hi ha elements visuals i auditius que ho potencien.

B. Aspectes pedagògics
Els objectius, com ja he explicat en l’apartat anterior, estan especificats durant el petit tutorial que es fa a l’inici. A mesura que avança el joc els objectius són molt semblants ja que la única diferència és la dificultat. Els objectius permeten que l’alumne hagi d’estar pendent de tot el que passa al entorn del joc, ja que no només ha d’atendre als clients sinó que quan el noi que ven les entrades esta distret cal donar-li tocs d’atenció. Tot i això, cal remarcar que els objectius d’aprenentatge no estan relacionats amb un problema educatiu important, com podria ser el reforç o aprenentatge d’una llengua estrangera. Cinemic panic té com ha objectius atendre als clients dins d‘un cert temps i intentar atendre el màxim possible.
En quan la relació amb els continguts curriculars, podem dir que específicament no es tracta cap matèria concreta, però si es treballen competències com la responsabilitat, l’agilitat, estar atent constantment de tot allò que passa al entorn i l’autogestió. Relacionat amb els objectius, ets.
Aquest és un joc infantil, i per tant esta destinat a nens, tot i això, des del meu criteri suposaria difícil per a nens menors de set anys, per tal de poder realitzar nivells més avançats. Les competències com ja hem comentat abans han d’estar presents en l’alumne abans de jugar ja que si hi ha falta de responsabilitat o habilitat no assolirà els nivells. Només pot jugar un jugador i no cal tenir experiència amb altres jocs ja que és senzill.
Al iniciar el joc, hi ha una explicació introductora, el qual permet posar-te en situació. Hi han una sèrie d’imatge les quals ens expliquen com comença a treballar el o la protagonista i quines són les tasques a realitzar.
Dins del mateix joc quan fas bé la tasca et donen més diners, i si la fas pitjor te’n donen menys, per tant aquesta és la metodologia que fa servir per tal d’avaluar a l’alumne. No es poden cometre errors ja que tots son penalitzats amb el temps, si t’equivoques has de tornar a començar i per tant, tens menys temps.
Aquest joc no disposa de enllaços a materials didàctics externs ni fons d’informació complementaria.
Per tal de poder jugar aquets joc cal un ordinador amb connexió a internet. Tot i ser online, la partida es guarda, i per tant et permet seguir als nivells posteriors i no es necessari tornar a començar, sempre hi quan es faci des del mateix ordinador. Per finalitzar aquest apartat, cal remarcar que és un joc senzill, i no es pot seleccionar el nivell abans d’iniciar el joc, per tant no tothom podrà jugar. Tot i això, els nivells van pujant a mesura que jugues, ja que comença amb un nivell de principiant. Podríem acabar puntualitzant que l’atenció a la diversitat és baixa per que no es poden seleccionar ni la manera de jugar ni el nivell.

C. Aspectes d’usabilitat
 La utilització del joc és molt senzill i per tant està a l’abast de moltes persones, és molt intuïtiu i fàcil d’aprendre la dinàmica d’aquest. Únicament cal el ratolí i no es necessita el teclat ni combinacions de tecles. No trobem un màxim d’errors ja que tens un temps determinat per a fer unes tasques mínimes, en cas de no arribar aquest número no es podrà passa de nivell.
És de fàcil accés ja que es troba a moltes pagines de jocs infantils i no cal instal·lar-lo al ordinador. Per tant, serà compatible des de qualsevol ordinador amb connectivitat a internet.
L’ús del joc per part de persones amb NEE no hauria de suposar cap problema afegit, ja que no és necessària cap base especifica ni una gran base de coneixement. Tot i això únicament es pot jugar usant el ratolí.

Reflexió
Podem dir, que és un joc educatiu, que el seu objectiu principal és divertir. Cal destacar, que el joc és fàcil d’entendre i d’utilitzar. No és necessari cap coneixement concret, però això no significa que no hi hagi cap tipus d’aprenentatge, ja que pretén que l’usuari cada vegada sigui més àgil i hàbil, ja que el nivell del joc va en funció de la dificultat. També, que hi hagi una planificació i organització del temps i l’espai per aconseguir una màxima puntuació.

Aquest joc abasta un rang d’edats molt ampli, i tant els gràfics com les explicacions són molt intuïtius i entenedors. És adient per a passar una estona divertida i adquirir capacitats i habilitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada