Societat digital

Societat digital

dissabte, 14 de novembre del 2015

LECTURA SIEMENS PART 1

Per a iniciar la lectura de Siemens vàrme fer una activitat, la qual constava de posar exemples de les diverses tendències significatives de l'aprenentatge:

Les teories del constructivisme, conductisme i cognitivisme. Actualment han deixat de tenir validesa ja que la societat ha canviat amb la implementació de les tecnologies.

Exemple:
1. Muchos aprendices se desempeñarán en una variedad de áreas diferentes, y posiblemente sin relación entre sí, a lo largo de su vida→ Al llarg de la primària i la secundària es donen assignatures, les quals no es treballa la relació entre aquestes. Com la Educació fisica i la fisica i les matemàiques, les quals es poden relacionar facilment, entre d’altres. Una persona que estudia medicina pot treballar com a taxista.

2. El aprendizaje informal es un aspecto significativo de nuestra experiencia de aprendizaje. La educación formal ya no constituye la mayor parte de nuestro aprendizaje. El aprendizaje ocurre ahora en una variedad de formas - a través de comunidades de práctica, redes personales, y a través de la realización de tareas laborales→ Aprendre en una botiga. APS: aplicació dels coneixements que s’obtenen a la universitat, diversificació dels contextos on aprenem.

3. El aprendizaje es un proceso continuo, que dura toda la vida.  El aprendizaje y las actividades laborales ya no se encuentran separados.  En muchos casos, son lo mismo → Amb les noves tencologies, estic continuament aprenent, nous programes, a fer fotomontatges, entre d’altres. Els professors s’han de formar al llarg de la vida.

4. La tecnologia està alterando nuestro cerebro. Las herramientas que utilizamos moldean nuestro cerebro -->  Abans per a fer un treball haviem de quedar tot el grup i un del grup ho havia d’escriure per tal de presentar-lo. Actualment a través del drive es poden fer treballs sense la necessitat de quedar o amb la facilitat que tot el grup podrà tenir el treball. Neil Postman: cultures que estan basades en la escritura, la oralitat i en els medis de comunicació. Ell diu que les cult. basades en la oralitat→ persona sabia es la que acumula més coneixament, ja que no hi ha mforma de passar les coses per escrit. Les cultures escrita→ amb la imprenta sorgeixen noves habilitats: coherencia, ets. Multimedia→ altres habilitats treball en grup, cooperació, fiabilitat de la informació.

5. La organización y el individuo son organismos que aprenden. El aumento en el interés por la gestión del conocimiento muestra la necesidad de una teoría que trate de explicar el lazo entre el aprendizaje individual y organizacional→ Formar als treballadors de manera continua, la empresa es un organisme que apren a partir de les persones que el conformen. Relacionat amb el Big data ja que les organitzacions volen saber
els resultats de les seves accions. Les empreses acumulen un coneixement a partir de l’experiencia, i adapten les seves accions a partir d’aquesta. L’empresa s’haurà d’adaptar.

6. Muchos de los procesos manejados previamente por las teorías de aprendizaje (en especial los que se refieren al procesamiento cognitivo de información) pueden ser ahora realizados, o apoyados, por la tecnología→ Abans les dates i els números els haviem de recordar i ara tenim el facebook i el mòbil el qual ens ho recorda. El corrector de word, el correu electrònic et facilita poder enviar una Carta (o correu) immediatament. La calculadora, les aplicacions de dietes i exercicis.
7. Saber cómo y saber qué están siendo complementados con saber dónde (la comprensión de dónde encontrar el conocimiento requerido) → Actualment quan no saps alguna cosa la busques a internet i tens la resposta en 1’. No es tant important saber qui va descobrir o qui va inventar, sinó on podem trobar aquesta informació.


Laura Morales i Elisenda Montraveta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada