TIC en la tercera edat |
1.- Què és ageing Society?
És un model de societat, que te en compte a la gent gran i les seves necessitats d’aprenentatge. Cada vegada hi ha més envelliment, aquesta societat, aquest tipus de població té unes necessitats específiques pròpies de la seva edat, però les oportunitats d’aprenentatge que se’ls hi ofereixen són escasses. En general la motivació de la gent gran té a veure en millorar la seva qualitat de vida, mantenir-se actius i compartir el seu coenixement amb els altres. Aquest grup de persones tenen certes barreres en l’acció d’aprendre, com pot ser el transport sanitàri i els coneixements previs.
2.- Estas d’acord amb la següent afirmació: Today educational solution rarely address the interests and specific needs of older people.
Sí que estem d’acord, la major part dels projectes educatius van destinats a edats inferiors (joves, infants, ets). No obstant, coneixem institucions que ofereixen aquest tipus d’activitats, però la participació no és l’esperada i pot ser donat per les barreres d’aprenentatge com pot ser la dificultat per a mobilitzar-se, la salut, ets o és un tema que la gent gran no te la concepció de l’aprenentatge al llarg de la vida.
3.- Fes un anàlisis de la proporció entre aprenentatge formal i no formal o informal en primera persona.
Tot i que aparentment dediquem moltes hores a l’aprenentatge formal (universitat), considerem que el significatiu es dona molt més en l’aprenentatge informal (amics, familiar, mitjans de comunicació, xarxes socials, ets). I en menys mesura el no formal.
Cada vegada l’aprenentatge no fomal i informal té més rellevància. Per a la gent gran l’aprenentatge informal és més important que el formal, tenen més llibertat millors horaris.
4.- Quins aspectes afavoreixen i quins perjudiquen l’aprenentatge de les persones de les persones grans?
Els elements que poden perjudicar l’aprenentatge són les capacitats cognitives (treballar la memòria, raonament i la velocitat de la informació, entre d’altres pot suposar una dificulta ja que van en declivi amb l’edat. D’altre banda, els aspectes que afavoreixen l’aprenentatge de la gent gran són la llarga experiència en el lloc de treball, es conèixen a ells mateixos i les àrees d’interès ajuden a ser més decidits a aprendre.
5.- Troba informació en el text que recolzi l’afirmació següent: les persones grans no són un grup homogeni pel quer fa a l’aprenentatge.
Les persones grans no són un grup homogeni ja que hi ha diferències com l’edat de juvilació, edat d’autonomia com a pensionista, ets. Hi ha diferents fases dins d’aquest grup, els quals tindran diferents necessitats.
6.- Enumera les motivacions de les persones grans per aprendre ( coping with everyday life, intelectual interested, keep one’s mind active, come in contact with other people, share experience gained during life.)
La motivació instrinsica, es a dir que pot venir per l’interès general o del valor percebut afegit en aprendre o de les necessitats personals específiques. La motivació requereix que la persona s’adapti a noves situacions. També fer fornt a la vida quotidiana, tenir contacte amb altres persones, així com compartir l’experiència adquirirda durant la vida. Tenen un interès tant pràctic com intel·lectual. Mantenir la ment activa. Les motivacions tot i que algunes poden ser semblant, d’altres seràn unicament d’un sector concret com les persones vidues.
7.- Què vol dir “ICT is a topic for learning as well as a means for learning”?
TIC és un tema d'aprenentatge, així com un mitjà per a l'aprenentatge.
La tecnologia és un mitja per el qual t’ofereix un univers el qual s’ha d’explorar ja que ens pot donar resposta a moltes necessitats les quals no requereixen que l’usuari es mogui de casa. Tot i això, per a la gent de la tercera edat no és considerat una important necessitat d’aprenentatge. És diferent aprendre amb tecnologia diferents matèries que aprendre a usar la tecnología.
8.- Esteu d’acord amb l’afirmació “it is important to educate older people about the usefulness and existence of tools, services and learning opportunities that could improve their independence and quality of life”? Citeu un exemple del vostre entorn o que hagueu trobat a la xarxa.
És important educar a la gent gran sobre la utilitat i l'existència d'eines,
serveis i oportunitats d'aprenentatge que podrien millorar la seva independència i qualitat de vida.
Si que estic d'acord amb aquesta afirmació ja que hi ha moltes aplicacions que qualsevol persona gran podria tenir en una tablet o un movi les quals són molt útils i els hi podrien facilitar la vida, com Primer alert (actua com a botó d’emergència i envia correus electrònics amb les coordenadoes del GPS, envia SMS i avisa als serveis mèdics. També altres exemples, Consulta online centre salut primàri i Lumosity (exercitar la memòria).
9.- Segons els autors, de quina manera les TIC poden facilitar l’accés de la gent gran a l’aprenentatge?
Les noves tecnologies compensen les limitacions físiques com l'oïda, la vista i les dificultats motores. Si no fos per la tecnologia compensar aquestes habilitats seia molt més complexa.
Les tecnologies s’adapten als diversos ritmes d’aprenentatge, això ofereix un gran avantatge per a les persones de la tercera edat ja que cada persona té unes acracterístiques diferents. Es poden fer moltes més coses a través de les TIC ja que es pot tornar a mirar, retallar, subratllar, la qual cosa els molt més fàcil que no un text el qual no el pots manipular.
Per últim, les necessitats individuals, cada persona té unes necessitats i un temps determinat, i això facilita la oportunitat d'aprendre ja que no tenen tantes limitacions.
10. Analitza l’ús de l’ordinador o altres dispositius electrònics per part de persones de 65-74 anys del teu entorn. Amb quina finalitat els fan servir? Quines dificultats es troben?
Gran part de les persones majors de 65 anys, no utilitzen les noves tecnologies. Molts d’ells, tot just ara s’han iniciat amb els telèfons mòbils, però trobem pocs casos que utilitzin smartphones. De gent gran que utilitzi ordinadors, n’hi ha poca, primerament per que cal invertir uns diners per a un aparell que ells de bon principi no li troben una utilitat, i és una despesa econòmic important. Per altre banda, al tenir problemes relacionats amb la salut, els dificulta aquest ús i per tant moltes vegades els és més un problema que no una ajuda.
La raó per la qual que ells s’inicien a les TIC, es per que veuen un benefici en utilitzar-ho, en el cas dels mobils, els és una eina molt pràctica per que poden estar comunicats continuament. Els ordinadors, al ser una eina molt més complexa, és menys usual que el facin servir, tot i això, ho solen utilitzar per a facilitar certes tasques que feien abans.
Persones grans utilitzant les TIC |
11. Per què creuen els autors que les xarxes socials jugen un paper clau en el desenvolupament de la competència ditgital / habilitats TIC?
Les xarxes socials en l’aprenentatge de les TIC donen habilitats relacionades amb l’adquisició i el manteniment de les competències d’aquestes. La qual requereix una contínua experimentació i aprendrenen fent. És com un entorn constructivista, ells no tenen un tutorial a les xarxes socials, vas aprenentenr a mesura que proves.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada